duminică, 8 ianuarie 2012

Sarbatorile,o datorie?

Inainte de Craciun,noaptea,in jur de 10 veneam de la niste prieteni din Copou.Nu conduceam eu asa ca am avut timp sa observ orasul..
Orasul nu era cel care trebuia sa fie,..era un oras ...neutru,apatic,absent chiar, si nu ar trebui sa fie asa,ar trebui sa empatizeze cu locuitorii sai,ar trebui sa ii bucure,sa ii faca sa se simta bine in el,mandri ca sunt contemporani cu el,sa ii protejeze si sa ii faca sa revina, mereu grabiti,atunci cand sunt plecati aiurea prin alte orase din toata lumea...
Orasul era aproape pustiu,lumini putine,cenusii,de parca orasul isi facea doar datoria de a ne aduce aminte ca vin "sarbatorile",o datorie care nu ii facea placere..
Poate ca orasului nu ii plac locuitorii sai,mi-am zis,...poate ca are dreptate,poate ca nu e de vina pentru senzatia mea,orasul nu si-a putut alege locuitorii,nu si-a putut alege edilii,nu a putut alege nimic,a trebuit sa accepte totul cu stoicism si acum se razbuna..
Apoi,in zilele urmatoare,atent deja,mi-au atras atentia si alte lucruri si oamenii,...in oras domnea o disperare aproape generala,vin sarbatorile,trebuie sa ne distram,TREBUIE sa ne distram,trebuie sa ne ramana memorabile zilele astea si manati de la spate de tembeliziuni,care ne spargeau capul cu meniuri sofisticate,petreceri ametitoare,cluburi gemand de lume,ne-am distrat.Ne-am facut datoria,putem sta in casa tot restul anului,avem de ce sa ne amintim pana la Craciunul ori Revelionul viitor..
Si nu orasul e de vina pentru asta,nu orasul transforma bucuria in bufonerie,nu orasul transforma emotia in reclame la Tuborg cristmas brew ori in ursi polari ce beau Coca Cola la Polul Nord,nu,orasul doar asista,din ce in ce mai neputincios,mai abatut,sperand doar sa ne caram naibii din el,sa nu il mai facem partasi la nefericirea generala si la ipocrizia sarbatorilor de fatada...