vineri, 15 aprilie 2011

Primarul Nichita si complexul provincialului...

Toti romanii sunt talentati,toti romanii sunt intelepti,toti romanii sunt inteligenti,toti romanii sunt culti,toti romanii sunt poeti,toti romanii sunt geniali,toti suntem romani,primarul Nichita e si el roman,chiar si eu sunt roman,deci ma pricep!Din calitatea mea de roman si priceput i-am batut la cap pe niste prieteni ori amici,aflati in administratia locala cu niste idei geniale,cum altfel,sunt roman,ati uitat,privitoare la descongestionarea traficului in cele mai aglomerate zone,de pilda un pasaj subteran de pe splai bahlui pana dupa podul ros,in directia podul de piatra,si cred ca toata lumea din orasul asta a prins macar de 1000 de ori ambuteiajul creat intre orele 11-20 in acea zona,ori a reducerii,partial macar,prafului din oras prin betonarea trotuarelor pana la bordura asfaltului,lasand copacii la locul lor,protejati de niste gratare metalice, pentru ca insuficienta locurilor de parcare va obliga oricum riveranul sa urce peste asa zisul spatiu verde,coborand apoi cu tot cu el,transformandu-l in praf,pe asfalt,si sunt convins ca primarul a vazut acest lucru pe oriunde a calatorit in lumea asta,coborarea in subteran,in fata mall-ului,a tramvaielor,favorizand,pentru weekend macar,transformarea zonei intr-o pietonala,spatiu de concerte,si alte manifestari specifice zonei ce o traverseaza,coborarea in subteran a tramvaielor in zona manastirii Golia,pana in Piata Unirii,odata cu reabilitarea singurei zone ce mai aminteste de orasul de aur,zona ce ne-ar mai putea scoate din anonimat,daruindu-le noilor ieseni si celor ce vor mai fi venit aici,o particica din Capitala de odinioara(ganditi-va la Sibiu,Brasov ori mai nou,chiar centrul vechi al Bucurestiului),ori,si ma opresc aici,pasaj subteran,pentru tot traficul,incepand de la spitalul militar pana dupa Universitate,transformand toata zona intr-o arie de promenada si ganditi-va,..cat de frumoasa ar deveni zona...,am tot vorbit despre asta,ani de zile la rand,de ajunsese o amica sa ma convinga sa candidez!Noroc ca sunt un lenes,ba chiar doi,pentru ca am uitat sa va spun,romanii sunt si lenesi in inteligenta lor.Dar poate ca Nichita nu e roman,desi umbla vorba ca ar fi din Dorohoi,sau poate ca e,asa cum am citit dimineata si am sa redau,la fel de inteligent ca Laurette,o romanca destul de incerta si ea,desi nu sunt convins ca ar fi din Dorohoi,care a spus:
"..Cele 7 minuni ale lumii?,...hmmm..Turnul din Pisa,Turnul Eiffel si asta din China...am uitat cum se numeste..Sunt mai multe..Grecia.Uite,nu-mi vine acum in minte si am fost acolo.Le-am si vizitat!"
.........................................................................................................................................................................
P.S
Termenul "insel" e un termen a carui paternitate mi-o asum,nu exista in dex si inseamna "insumi"....(asta ca sa ii fac pe plac unui amic care ma banuie ca as fi analfabet in timp ce eu sunt convins de asta!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu